I made this widget at MyFlashFetish.com.

k♥ki drama

2012-07-28

aku insan yg lemah,hanya mampu berdoa.

Entry ni mungkin akan sentap beberapa org. Ini lah realiti. Bukan utk memalukan sesiape. Jadikan tauladan.
Sahabat. Kalau anda salah nilai, klau anda salah plih. Jaga jaga. Berhati hati lah, 
sbb tk mustahil dlm sejuta, ade yg akan menambahkan koleksi 1001 kisah. 
Manusia akhir zaman. Hebat sgt kah? Zaman berganjak dari retro ke techno..tp otak manusia tetap takbole ubah ke zaman techno.
Masih kuno.
Im no perfect at all. In anyways. I do make a mistakes and im sorry. 
Kita manusia sering lupa utk lihat keaiban diri sendiri, lebih leka melihat keaiban insan yg lain. Kenapa eh?

Dalam Quran terangtangtang sebut Allah kurnia kan AKAL utk bfikir tp ape yg manusia buat ? fikir. Ya tp ape yg d fikirkan?
Cara ape utk nmpk hebat kat mata manusia laen?nk masuk world book of record ke?
Bukan ke kita sepatutnye fikirkan cara utk menjadi yg mulia di sisi Allah ?
Bukan ke kita di suruh Allah utk amar makruf nahi mungkar?
Bukan ke akal itu di guna utk fikirkan ttg kekuasaan Allah itu sendiri?
Memang. Memang tkde manusia yg telepas buat silap, buat dosa, same goes to me. Dats y lah kita MUST saling nasihat menasihati.
Tp ape yg dah jd akhir zaman ni? 
Ape yg manusia sedang fikirkan sbna nye eh?
Aku tak mampu tafsir kan pun so tepuk lah dada masing2 (tp jgn kuat sgt karang patah riuk jenuh) tanye hati sendiri. and shuhh! Takpaya pegi canang keliling kampung pun k.
Saat mereka susah, aku cuba berusaha utk membantu. Walau bantuan aku hanya sebesar zarah yg tak kelihatan tp aku tau Allah itu maha megetahui. 
Saat mereka bersedih hati, aku berusaha meletakkan rasa simpati & empati walau hadir rasa itu hanya sekelumit cuma tp aku tau Allah maha mengetahui.
Saat mereka gumbira hati, aku turut nak meraikan walau sebenar dlm hati ade iri tp aku tau Allah Maha Adil. 

Aku taknak mengeluh.
Aku taknak mengungkit.
Aku taknak berkira.
Sbb pd aku mereka juga insan spt aku.

Persahabatan. Bertahun bersama pun belum aku nobatkan mereka sbgai kawan sejati. 
Mereka tak kisah. Itu kata mereka.
Terluah nye catitan ni bmaksud hati  aku ni dah tk lalu lg. Buat lah ape pun. 
Aku pilih BERDIAM DIRI.  
Bila mereka sepakat lontar kan peluru bertubi tubi kat aku, aku pilih diam.
Bergenang jugak lah air mata aku terasa nak menangis. Bukan simpati yg di beri tp kata perli. 
Sudah nye, Diam pun salah. Aku bersuara pun tetap aku yg salah.
Mcmne kawan sejati spatotnye eh ?

Keikhlasan itu rahsia Allah. takde manusia yg nmpk tp manusia bole merasa.

Aku manusia. Manusia biasa. Biasa di sini bermaksud aku tk punya kuasa istimewa utk memaksa org memaafkan org lain. Aku dah cuba tp tu semua luar kuasa aku. 
Sahabat yg membaca tinta aku ni,korg kena igt tau yg dosa sesama manusia itu mestilah di tuntut kpd manusia tersebut...
Bukan dgn hanya berdoa kpd Allah minta supaya di ampun kan segala dosa, 
Bukan dgn meminta bantuan org lain...Meletakan harapan pd manusia lain(utk menyampaikan permohonan maaf korg) sedangkan harapan pd manusia lain hanya akn mbuah kan kehampaan dan kekecewaan.

REALITY BITES, AND LYING HURTS. 


Aku bukan nk belagak cool. Bukan nk blagak baik,alim nk jd ustazah. Ini je yg mampu aku buat since tkde org yg nk dengar luahan hati pihak aku.  
Aku tau ade yg akan terasa hati, mencemik kan muka, mengata blkg aku sbb 
Aku tau mereka kesah tp kerana ego....... Jgn nnt menyesal kerana ego sudah lahh...




-END OF STORY-
thanks for read